RSS

Thursday, March 4, 2010

Gendang gendut tali kecapi,kenyang perut suka hati!

Tajuk : Kenangan di Restoran A.M Tarbush,Kota Bharu
Tarikh : 3 Mac 2010
Masa : 2.30 ptg
Acara : Makan-makan sampai licin
Sengih....ambik gambar!!

Kak Da yang baik hati baru aje naik pangkat Guru Cemerlang gred DG 52 (kira dah sama taraf dengan pengetua). Aku memang tabik spring toing toing kat Kak Da yang buat keje tip top!Tu pasal dia cepat dapat naik pangkat dari DG 48 sekarang dah 52. Aku???EEEEeee....rasanya belum layak lagi nak mintak Guru Cemerlang (GC) ni sebab aku tak cukup lagi kelayakan. Bukan tak cukup umur nak mintak, tapi bagi aku...nama pun GC, dah tentu keje buat pun cemerlang jugak kan! Kalau tak, nanti jadi bahan umpatan orang aje...tak pasal-pasal aku dapat pahala...hehehehe...

So untuk meraikan naik pangkatnya tu, Kak Da bermurah hati belanja aku dan 6 orang kawan yang lain lunch kat A.M Tarbush,salah satu restoran Arab kat KB ni....bukan kitorang yang belanja dia!Hehehehee.....Sape-sape yang dok KB atau pernah datang KB sure tau restoran ni kan.....Tengok ajelah ye makanan yang kami dah selamat makan semalam!

L-R : Kak Nona, Kak Da, Kak Marina
Posing sebelum makan...
Aku yang bertudung putih....masa ni baru nak start makan..
L-R :Kak Tee, Kak Mahzam, Kak Nal....sengih memanjang....
Makan-makan jugak...posing itu wajib!


Ni lah menu yang kami makan semalam....rezeki dari Allah...alhamdulillah!

Nasi beriani....punyalah panjang beras dia...aku interview owner ni, dia kata pakai beras khas dari Arab nun....
Gulai kambing apatah nama dia.....aku bedal aje walaupun kat umah kambing tak pernah masuk dalam list untuk dibuat lauk!
Special request ayam untuk Kak Nona yang ada darah tinggi....tu sambal lada yang dimakan dengan nasi
Haaa..kalau datang sini,trylah air ni...aku lupalah nak tanya apatah nama dia....ada 3 layer...rasa pisang pun ada, yogurt pun ada....
Ni lah rupanya sesudah kami dengan bersungguh-sungguh dan jayanya menghabiskan makanan tu....

Buat Kak Da..tq for the special treat...semoga Kak Da terus berjaya dalam apa jua yang dilakukan.....
Semoga ukhuwah yang terjalin ini berkekalan.....

4 pengkritik jemputan:

pak long said...

salam buat tuan umah..
amboi sedapnyer manu.....DG52 banyak masyuk tu....kiter Dg32 jer....hehehehe

fazilah said...

wawawa....rindu cikgu2 sekalian..hanya DIA yg dpt bls jasa cikgu2...

Maiyah said...

tahniah pd kak da.. amboii.. sedap tu

Cikgu Hatena said...

hehe.. rindu la kat cikgu-cikgu semua.. lama dah x p naim....