RSS

Friday, December 25, 2009

Cuti-cuti Malaysia : Episod 6 - Bersuka ria di PD

Salam  rakan-rakan bloggers sekelian....

Tangan ni dah lama gatal nak menari-nari menekan keyboard lappy terchenta untuk menaip entry ni tapi masa begitu mencemburui diriku maka lambatlah aku publish citer ni mujurlah tak basi macam makanan,kalau tak dah boleh bau sampai sana weyyy!!

Actually aku dah pun kembali ke KB setelah berjaya menghabiskan cuti ku selama 24 hari di KL. Sepanjang aku menghabiskan cuti tu,aku dah pun tulis beberapa entry episod Cuti-Cuti Malaysia yang terdahulu.Walaupun kisah kejadian peristiwa ni berlaku minggu lepas, aku tetap jugak nak publishkan...tak kira!tak kira! sukati ko lah Cik Ayu nak tulis apapun, ko punya blog, ikut suka ko lah nak wat apa!

Dari 18-20 hb lepas, aku bersama-sama family terchenta menghabiskan masa kat mana lagi kalau bukan kat Port Dickson (dah boleh anggap umah ke 2 kami dah!) Dan macam biasa kami melepak di Ilham Resort. Biasanya bila aku balik KL, resort ni lah yang menjadi pilihan kami sekeluarga menghabiskan masa dan merehatkan minda setelah penat bekerja orang lain yang bekerja, awak tu dah 2 bln lebih cuti Cik Ayu! 

Kami bertolak selepas solat Jumaat, 18hb tu...sampai pun dah lambat sebab hujan turun sepanjang perjalanan ke PD. Bila dah sampai, tak sah kalau tak singgah kat kedai yang jual baju dan peralatan berenang kat pantai Teluk Kemangtu. Macam biasa, T-shirt juga yang dibeli. Buat kenangan kata orang! 

Sebelah malamnya, aku dengan Damia aje melepak kat bilik...ayah,adik, kakak & anak-anak aku pegi kat open cafe kat bawah tu..minum teh tarik dan sambil tu sesapa yang nak test suara bolehlah berkaraoke....Aku dengar ajelah cerita diorang...nak join sama, terpikirkan si kecik Damia pulak. Takkan nak bawak sekali. Maunya terkejut nanti dengan sound system yang bising...lama betul tak berkaraoke. Kalau tak, setiap kali balik KL, mesti aku layan karaoke kat Red Box Sogo...tapi sekarangni tak boleh nak buat dah sebab
Damia dah ada...


Percutian kami kali ni seronok sikit sebab mak cik aku sefamily pun join jugak setelah hasrat diorang nak ke Perlis dibatalkan. The more the merrier! Tak pelah, tak dapat pegi jauh, pegi yang dekat pun ok jugak kan! Diorang sampai petang Sabtu..So sepanjang kami kat situ, tak banyak aktiviti yang kami buat pun...kena plak asyik hujan aje walaupun hujan tak lebat mana membantutkan hasrat nak keluar dari bilik malas kuar lain kali dok umah ajela Cik Ayu!

 Anak-anak macam biasalah nak berenang aje kejenya walaupun bukannya reti berenang pun! Kalau tak dilayan,mulalah yang sulung tarik muncung panjang 14 inci....Bab-bab melayan bebudak nak mandi manda ni dahpun aku pass ke adik aku..nasib ko lah Ijah, layankan ajelah anak sedara yang 2 orang tu....

Sabtu malam....aku teringin nak turun kat open cafe tu...dalam erti kata lain kalau tak berapa nak malu aku nak jugak test suara aka karaoke...hehehe...segan jugak sebab nak nyanyi kat open stage.. kalau suara sedap ala2 Dato CT takpelah kan

Bergambar depan bilik sebelum pegi karaoke
...so aku pun dengar dulu orang lain nyanyi..alah,lebih kurang suara aku aje...apa lagi,proses mencari lagu yang diminati pun bermula...

Tengah memilih lagu dengan kazen

Nana & Mama Ila

Syasya & Ashu

Nana
 
 Hello Papa!
Bila dah jumpa lagu yang berkenan di hati, aku pun hantarlah borang pilihan lagu kat DJ yang bertugas. Tunggu giliranlah plak...hati dok dub dab dub dab...malu weyyy....saat nama dipanggil, aku pun dengan penuh confidentnya naikla ke stage ditemani kazen aku, Teh..dua buah lagu kitorang nyanyi- Semakin Hari Semakin Sayang (Uji Rashid) & lagu Dua Insan Bercinta (Izad & apa tah nama penyanyi pompuan tuh!) Pitching lari ke...sumbang ke...tercampak ke laut ke dah memang kat belakang tu laut aku tak peduli,kira oklah jugak paduan suara aku dengan Teh! hihihihi...tercapai jugak hasrat nak melalak....


Ni aku berpadu suara dengan cousin,Teh...
Lepas berkaraoke, mata pun dah kuyu...naik balik ke bilik tapi sempat singgah kat entrance..apa lagi,sesi mengambik gambarle!Layankan ajelah gambar-gambar aku ye!


Selamat Datang ke Ilham Resort!!

Cik photographer, Shima..tq for the pics!
( atas tangga pun layan )

Posing jangan tak posing!
Hari Ahad...masa untuk balik semula ke KL....sekejaplah pulak..tak terasa percutian 3 hari 2 malam ni...nak extend lagi, dah fully booked....takpelah, ada rezeki datang lagi nanti! InsyaAllah, jumpa lagi tahun depan!

Tiga puteri Mama dan Papa

Si kecik dan si besar

Mama dan Damia

  Mak cik Yang, Teh, Aku dan Damia, Ain, Syasya, Nana

 Bergambar kenangan di signboard Ilham Resort

0 pengkritik jemputan: