RSS

Tuesday, February 9, 2010

Perempuan Cantik vs Perempuan Tak Cantik

I got this from my friend....sekadar renungan bersama...tiada kena mengena dgn yang hidup mahupun telah meninggal dunia ye! 




Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mesti ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm tut...!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mesti dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik di tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik di tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,tempat di mana cinta itu ada." 
Adakah perkara sebegini pernah terjadi kepada diri anda???Hehehehe....

6 pengkritik jemputan:

maiyah said...

hehe.. mmg ada betul gak tu.. tp x suma lelaki camtu

fzi said...

Salam ayu...
Ishk bukan main lagi orang lelaki ni ya... macam yang cantik je elok... :)
Sebab tu lah kita kena cuba biar kekal cantik di mata suami kan Ayu, nawaitu agar cik abang takde la nak jeling2 cantik kat tempat lain... hehe

zureen @ mama said...

Double standard betullah..

Yang penting hati..

azieazah said...

Hmmm...
Sebagai perempuan yang cantik, saya SEDIH..

dan

sebagai perempuan yang juga tidak cantik, saya LAGI SEDIH...

wuaaa...!

AYU IDRIS said...

Kak Maiyah : betul tu kak,bukan semua lelaki macam tu..ada yang baik kan...

Kak Fzi :ye kak,bab cantik ni subjektif..tp mmg kena cantik selalu di mata suami.Kalau tak,ada plak bukak "cawangan" lain!

Zureen :betul..yg penting hati...

Ka Azie :hahahaha..biarlah tak cantik pd pandangan org lain,tp tetap cantik pada pandangan mata suami kita kan kak?

Nida said...

Itulah hakikatnya.. manusia lebih suka menilai rupa dari dalaman..