RSS

Saturday, January 30, 2010

Keranamu.........SMM!

Salam pagi Sabtu yang terang benderang.....keringlah kain yang berada di jemuran hendaknya....pagi Sabtu yang weng....terpaksa ku korbankan masa tido aku yang dah lama aku nantikan....semata-mata keranamu 

SMM!!

Apakah itu SMM? Adussss....kalau cikgu cikgi seMalaysia ni sure tau apakah yang bernama SMM itu. SMM adalah singkatan bagi Sistem Maklumat Murid...segala data/maklumat pelajar-pelajar sekolah dimasukkan dalam sistem ni. Aku dah pegang jawatan Guru Data SMM ni sejak tahun 2005 lagi. Tu pun gara-gara menggantikan kawan aku yang cuti untuk ke taklimat pasal SMM ni. Balik aje ke sekolah, tak pasal-pasal aku dapat jawatan free ni...dengan penuh redha/rela aku pun terima ajela...

Pagi ni tido aku kena kacau lagi....aku kena update data pelajar-pelajar.Due date dah dekat...kena hantar sebelum/pada 5 Feb...hadooiii....dengan sistem baru yang lebih detail...Tak pe, tak pe...aku wat slow-slow...sesekali ngelat ngulor gak gi blogwalking...mata dah berpinar dok nengok huruf-huruf...nombor-nombor...jangan bertambah power spek aku udahle!Kepala pun dah mula terasa peningpening lalat....tolong!tolong!


 
Ni dia SMM baru versi 4.0

 
 Ni lah yang aku kena isi dengan data pelajar-pelajar aku..tak tido dibuatnya!


Ce kengkawan tengok waktu aku update data ni??Panazzz lagi kan??huhuhuh
Kelas ada 33....pelajar 955 orang...dalam sistem baru 786..yang lelainnya mana?huhuhu...tunggu esok untuk dikey in..especially pelajar-pelajar Form 1

Relaks Ayu....wat slow-slow....itu dah tugas dan amanah yang aku kena pikul....tapi sampai bila ek? Dah kusuarakan pada sekolah untuk cari pengganti, tapi tak diterima......huhuhuh...caya cayang sangatlah kat aku ni! Ada sesape nak ganti tempat aku ni???

* pesanan mesra kpd pelajar-pelajar ku : isi leklok borang tu ye...lengkap tau!tak lengkap tcer cari u ols!

1 pengkritik jemputan:

Niji said...

borang ni lah yg plg malas nk isi.. tp... keranamu cekgu~