RSS

Monday, November 23, 2009

Perang sudah bermula!



@!33&*%$!@%&*~+*&%#@!

MasyaAllah...amenda tu?? Perang dunia ke 4 dah meletus ke? Adoii....boleh pecah gegendang telinga Mama yang nipis ni dengan bunyi-bunyian yang amat membingitkan! Apa ke halnya pulak tu sampai bunyi bising mengalahkan meriam menggegak gempita?

Hmmmm.....inilah keje kalian kalau cuti sekolah,kan? Bergaduh sesama sendiri tak habis-habis...Both of you really made my blood go upstairslah! (pinjam sat dialog Azean Irdawaty!) Yang si kakak usik si adik...si adik pulak pesen tak boleh kena usik sikit, balas terus. Sudahnya, si kakak yang harapkan badan aje besar mulalah berkaraoke lagu entah apa-apa tah! Adoii....bingitnya telinga Mama! Gegendang telinga Mama ni kena bekerja keras sebab asyik dok bergetar aje dengan suara kalian! Kesian dia...Tu belum lagi tulang-tulang osikel kat dalam telinga Mama ni yang sure terkejut badak bila tiap kali gegendang telinga bergetar dek suara kalian turut buatkannya bergetar sama!..


Macam ni lah kalau dah duduk berdua...memula tu elok aje...main masak-masak sama, main patung Barbie sama...bila dah lama tu...haaaa..mulalah keluar taring dan tanduk masing-masing. Garang mengalahkan harimau masing-masing Mama tengok. Bila salah seorang start berkaraoke, barulah masing-masing gelabah takut Mama marah. Macamanalah Mama tak marah, itu baru 2 beradik, bayangkan kalau ramai?? Hmm..ni Damia masih kecik lagi, kalau dia dah besar nanti, macamanalah pulak keriuh rendahannya nanti ye? Tak tercapai dek akal Mama nak membayangkannya..biarlah masa aje yang menentukan kemudian!

Tapi walau apapun, perangai, kerenah dan telatah kalian benar-benar menghiburkan hati Mama dan Papa...syukur alhamdulillah Mama mampu mempunyai anak sendiri jika dibandingkan nasib kawan-kawan yang sehingga kini masih belum dikurniakan seorang anak pun setelah 8 tahun berkahwin. Rezeki di tangan Allah, manusia hanya mampu merancang namun Allah jua yang menentukan. 

MAMA & PAPA SAYANG NANA, DAMIA & SYASYA. 

http://www.emocutez.com

 
Anak-anak dara Mama yang solehah, comel, bijak, pandai, baik hati, rajin
( Papa sokmo kata ayat ni pada anak-anak dara dia!) 
 
Kalianlah buah hati Mama dan Papa....pengarang jantung kami.....semoga kalian membesar menjadi anak yang solehah, yang menyenangkan hati Mama dan Papa...berjaya dalam hidup....dunia dan akhirat....AMIN....

Nota kecik : Anak-anak adalah anugerah dan amanah Allah yang paling berharga....jagai,sayangi,lindungi dan peliharalah mereka dengan sebaik-baiknya....



5 pengkritik jemputan:

Tirana said...

memang kena sabar bebanyak bila dah bergelar ibu..dan kena pandai negotiate dengan anak-anak..hehehe

fzi said...

Salam...
Selamat kenal2 ayu....
Karenah anak2 memang kadang mencabar kesabaran kita...hehe...macam akak kerenah anak masa kecik dah lepas dah...sekarang kena berdepan dengan time diaorang remaja pulak ni.. :D

Comel anak2 ayu... :))

Nida said...

Salam Ayu..

Memang penat bila cuti sekolah ni.. penat membebel..hehe.

Kadang2 terfikir macam mana org boleh jaga anak sampai 10 orang kan... mesti kena kuat semangat :-)

kak shaniza said...

Salam..
Selamat bercuti, selamat melayan karenah anak2 dan selamat Hari Raya Aidil Adha..

AYU IDRIS said...

Kak Tirana : betul kak, kalau tak sabar dah jadi mangsa dera anak-anak ni..hehehehe...garang betul!

Sis Nida : tu la...dok terpk jgk ibu bapa yg ada ramai anak...time kecik aje yg payahnya..bila dah besar, lega rasanya...

Kak Fzi : takut jgk bila pk kan dunia zaman skrgni..tak sama mcm kita dulu.byk cabaran dan dugaan yg nak dihadapi...hrpnya anak-anak kita terselamat drpd perkara-perkara yang buruk...InsyaAllah

Kak Shaniza : Salam kak, tq sudi jengah blog Ayu...sama jgk, Selamat Hari Raya Aidil Adha buat akak sekeluarga