RSS

Saturday, May 29, 2010

Entry yang dengan tak sengajanya aku peram!!!

Pon...pon....ni citer yang berlaku 25hb aritu...actually aku dah buat entrynya, cuma pic aje tak siap lg. Kisah kejadian sambutan hari jadi aku yang ke 32 tahun kat sekolah. Malam sebelumnya tu  En Hubby bawak balik kek dia beli kat restoran Resepi Rahsia...pecan butterscotch cake. Belasah ajelah! Ingat jugak dia nak beli kek kat aku dan dia  tapau keepsi. 

Maka dipendekkan cerita, aku dan kawan-kawan kat sekolah pun berpakatlah nak sambut birthday aku kat sekolah. Memasing bawak makanan sendiri...pot luck style la macam biasa kami buat. Memula tu ingatnya nak buat kecil-kecilan...ajak kawan-kawan rapat ajelah tapi sudahnya jadi besar-besaran plak! Ramai pulak yang tak confirm nak bawak makanan tetau hari ni dah penuh meja! Siap kena tambah side table gitu untuk letak makanan yang mabeles!

Puding aiskrim dan puding roti...Ni hasil air tangan kawan aku, Kak Zie..

Yang ni..biasala..puding caramel...PK Ko yang buat...TQ Kak Ni!

Sesekali cikgu cikgi menyinsing lengan....ada lg lauk, tapi tak muat meja daa....

Terharu sungguh aku bila tengok banyak makanan terhidang atas meja! Tengkiu kengkawanku tersayang! Lagipun dah lama jugak kami tak layan makanan yang pelbagai macma tu. Biasanya kalau aku sebut nak makan, kami akan pakat-pakatlah masak. Ni dah lama dapur memasing tak berasap untuk buat pot luck, so sebab tu gamaknya bila ada peluang macam ni, habis semua makanan yang ada. Sekarangni pun tengah mood exam, so at least cikgu-cikgu rasa relaxlah sikit sebelum berperang menanda kertas jawapan pelajar pulak nanti....

Kepada kawan-kawan seperjuanganku...terima kasih banyak-banyak atas bantuan kalian....Semoga ukhuwah antara kita berkekalan dan sentiasa dipermudahkan dalam apa jua yang kita lakukan....Amin....

Tq my dear frens!!!

Tu yang berbaju purple..aku le tu!Hihihihi...

4 pengkritik jemputan:

azieazah said...

Tahniahhh! Tahniahhh! Tahniahhh!

Indahnya hidup, bila saling menghargai begini.

Barulah aman damai enjoy bekerja.

Perhhhh geram sama niiii..

Awatlah CIKGU AYU ni tak ngajar kat skulah anak Kak Azie.. bila 25th jer, Kak Azie mesti pi skulah sama... harharhar!

Ayu Cute said...

Mekasih kak azie...mmg indah,aman,damai,tenteram hifup bila kita slg menghargai!hahaha...klu cikgu ayu ngajar skolah anak kak azie,hari2 cikgu ayu pi umah kak azie nti dok cerita situ sini..hihihiihi....

Ena said...

Bestnyerrr..

dah lama dah tak ada buat pot luck kat opis.. huhu.. yg ada cuma order2 saja.. best juga kalau sesekali bertukar juadah & saling menikmati hidangan dari air tangan sesama sendiri kan!..

kek tu nampak menarik & sedap juga..

Berseri2 nye yg berbaju purple tu.. hihi :)

Unknown said...

wahh.. meriah sungguh diraikan rakan sekerja.. dgn makanan yg marveless.... terluir pulak tgk puding..